'Drankje na het werk goed voor carrière'
'Drankje na het werk goed voor carrière'
Uitgegeven: 11 augustus 2003 07:45
LONDEN (ANP) - Mensen die geen alcohol drinken, kunnen een leuke
carrière en opslag wel vergeten. Drankjes na het werk zijn een
voorwaarde voor promotie en een goed salaris, zo blijkt uit een
onderzoek aan de universiteit van het Schotse Stirling.
Mensen die regelmatig na het werk met collega's het café
bezoeken en daar alcoholische versnaperingen tot zich nemen,
verdienen gemiddeld 17 procent meer dan geheelonthouders. Dat gaat
dan alleen op voor matige drinkers, dat wil zeggen mannen die niet
meer dan 50 'eenheden' per week drinken en vrouwen die maximaal 35
eenheden innemen. Zelfs zwaarderde drinkers hebben volgens het
onderzoek nog een salaris dat 5 procent hoger ligt dan dat van
niet-drinkers, meldde de Britse krant The Times maandag.
Volgens de Britse hoogleraar Bell is het waarschijnlijk dat
werknemers die gezellig doen en de kroeg induiken met hun
collega's, er meer 'bijhoren' en zo makkelijker carrière maken.
Het onderzoek in Stirling is gebaseerd op statistieken die zijn
bijgehouden voor 17.000 mensen die in 1958 in Groot-Brittannië zijn
geboren.
Reacties op dit bericht? Mail de redactie.
Bezoek ook het werk katern: NU.nl/werk
NU.nl homepage
(c) ANP
Bron "'Drankje na het werk goed voor carrière'" : nu.nl
Hoofd index pagina van "'Drankje na het werk goed voor carrière'"
|
|
|
|