'Baby's krijgen te veel flesvoeding'
'Baby's krijgen te veel flesvoeding'
Uitgegeven: 4 februari 2005 17:13
Laatst gewijzigd:
4 februari 2005 17:28
LONDEN - Veel baby's lopen het risico de eerste maanden van
hun leven te veel kunstvoeding binnen te krijgen en te dik te
worden. Dat is de conclusie van een onderzoek van de
Wereldgezondheidsorganisatie WHO.
Nieuwe gegevens wijzen volgens de WHO uit dat de groeitabellen
die in veel landen worden gehanteerd, zijn afgestemd op kinderen
die uitsluitend kunstvoeding krijgen. Baby's die aan de borst
drinken voldoen daardoor vaak niet aan de norm en ouders krijgen
dan het advies om met kunstmelk bij te voeden of op te houden
borstvoeding te geven. Kinderen krijgen dan vaak te veel voeding
binnen.
Volgens de nieuwe studie zijn de 'magere' borstkinderen de norm
en moeten de groeitabellen naar beneden worden bijgesteld. Als
baby's uitsluitend kunstvoeding krijgen, moet de hoeveelheid melk
die als richtlijn staat aangegeven omlaag. De zuigelingen zouden 7
procent minder calorieën binnen moeten krijgen dan nu wordt
aanbevolen, zo meldde de BBC vrijdag.
Reacties op dit bericht? Mail de redactie.
Altijd op de hoogte met de gratis NU.nl/nieuwslezer
Onderweg op de hoogte blijven? Ga naar NU.nl/pda
NU.nl homepage
(c) ANP
Bron "'Baby's krijgen te veel flesvoeding'" : nu.nl
Hoofd index pagina van "'Baby's krijgen te veel flesvoeding'"
|
|
|
|