Een glaasje wijn goed voor oudere vrouwen
Een glaasje wijn goed voor oudere vrouwen
Uitgegeven: 21 januari 2005 06:57
WASHINGTON - Een glaasje wijn per dag heeft een gunstig
effect op het geestelijk vermogen van oudere vrouwen. Dat blijkt
uit een onderzoek dat het Brigham and Women's Hospital in de
Amerikaanse stad Boston heeft uitgevoerd, zo berichtte The New
England Journal of Medicine.
Uit de studie blijkt dat vrouwen die dagelijks een glas wijn,
bier of een andere alcoholisch drankje nuttigen 20 procent minder
kans hebben dat hun verstandelijke vermogens afnemen.
De onderzoekers vermoeden dat door het drinken van een glaasje
per dag de bloedtoevoer naar de hersenen wordt verbeterd, waardoor
ze alert blijven. Aan het onderzoek hebben gedurende tien jaar
12.480 vrouwen van 70 tot 80 jaar meegedaan.
Reacties op dit bericht? Mail de redactie.
Altijd op de hoogte met de gratis NU.nl/nieuwslezer
Onderweg op de hoogte blijven? Ga naar NU.nl/pda
NU.nl homepage
(c) ANP
Bron " Een glaasje wijn goed voor oudere vrouwen" : nu.nl
Hoofd index pagina van " Een glaasje wijn goed voor oudere vrouwen"
|
|
|
|